marți, 22 martie 2016

Toleranta

Ce inseamna sa fii tolerant? Inseamna sa ii intelegi pe cei din jurul tau oricat de neinteles iti par, sa nu judeci asa la prima mana chiar daca ceva ti-se pare ciudat sau absurd, sa nu intri in polemici aiurea, sa lasi de la tine chiar daca stii ca tu ai dreptate, sa incerci sa fie bine ( sa nu fie rau). Cam asa sunt eu mereu, toleranta, cu oricine, orice, oricum, oricand. Incerc mereu sa ma pun in situatia omului in cauza si incerc sa inteleg si sa ii caut circumstante atenuante de fiecare data si sa las eu de la mine, dar pana cand, ca omul vede ca eu sunt acolo, ascult, vorbesc, incerc sa ajut si apoi i-se urca la cap, crede ca sunt fraiera (defapt ce fraiera, proasta) si profita, crede ca poate nu ma prind, ca nu imi dau seama, ba da omule imi dau seama si ma prind de fiecare data cand tu crezi ca sunt proasta, dar las de la mine, nu pentru ca sunt fraiera, proasta, slaba sau cum mai crezi tu, nu ci pentru faptul ca sunt bine crescuta, am bun simt si stiu sa tac, nu are rost sa ma cert cu tine, ca o fac degeaba, in acest context fraierul nu sunt eu ca nu comentez, fraierul esti tu ca nu stii sa te comporti cu oamenii carora chiar le pasa de tine si de ceea ce spui tu, dar tu un om bun il vezi prost si atunci iti bati joc de el. Cum spuneam eu daca imi vad de treaba mea si nu spun nimic, nu inseamna ca nu am auzit sau vazut ceea ce incerci tu sa faci, nu vreau sa intru in discutii aiurea, polemici, certuri, prefer sa imi canalizez gandirea pe ce este frumos, bun si sa raman zen. Ceea ce nu stii tu este ca atunci cand un om tace la unele atacuri din partea ta nu inseamna ca este prost, inseamna ca este oricum mult mai destept ca tine, stie sa aplaneze un conflict,iar pe viitor te va evita. Asadar voi sunteti toleranti sau tolerati? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu